Allerhande Box 728x90

Sporten bij griep en verkoudheid

Ondanks dat je je niet lekker voelt wil je toch je sporten niet opgeven. Is dit wel verstandig? Wanneer je je een dagje minder voelt ga je gewoon door maar als je echt verkouden bent of griep hebt… Wat moet je dan?

Weerstand opbouwen door te sportensporten bij griep en verkoudheid

Regelmatig sporten is erg goed voor het immuunsysteem. Het zal je dus preventief helpen bij ziekten en infecties. Een sporter zal dan ook minder vaak ziek zijn. Maar wanneer je wel eens een verkoudheid of griepje te pakken hebt is het verstandiger even rustig aan te doen. Tijdens een verkoudheid of griep maakt je lichaam overuren om deze aan te pakken. Sporten kost natuurlijk veel energie. Dit heeft je lichaam op dit moment even niet. Zorg er dus voor dat je lichaam alle energie heeft om de ziekte aan te pakken.

Sporten bij verkoudheid

Er bestaat wel een verschil tussen griep en verkoudheid. Bij een lichte verkoudheid is het mogelijk wat lichte training te doen. Je voelt zelf wel aan of je lichaam de energie over heeft om dit te doen. Wanneer je pijnstillers genomen hebt weet je dus dat je nog niet fit genoeg bent… Wanneer je last hebt van je ademhaling is het ook niet verstandig te sporten. Door te sporten kan je er ook voor zorgen dat je lichaam nog minder goed de ziekte kan aanpakken waardoor je nog langer ziek blijft.  

sporten bij griepSporten bij griep

Wanneer je een echte griep te pakken hebt is het niet verstandig te sporten. Koorts en sporten is zelfs gevaarlijk. Wacht zeker 24 uur na de laatste koortsklachten voordat je weer begint met trainen.

Snel van je verkoudheid of griep af

Natuurlijk wil je zo snel mogelijk van je verkoudheid of griep af. Bekijk hoe je zo snel mogelijk van je ziekte af kan komen zodat je weer kan sporten. Bekijk snel tips voor de behandeling van griep en de behandeling van verkoudheid.